Sesongåpning under Liv i leiren

Sommersesongen ved Kongsvinger museum starter 1. juni under arrangementet Liv i Leiren i Øvrebyen. For å markere dette holder vi en spesialomvisning i Levi Henriksens skrivestue.

Sommerens åpningstider

Tirsdag–søndag fra kl. 11 til kl. 17 i perioden 1. juni–1. september.

1. juni er det gratis inngang i utstillingen Hjemland på Kongsvinger museum

Spesialomvisning i Levi Henriksens skrivestue

Kl. 13 lørdag 1. juni vil museet holde omvisning i Levi Henriksens skrivestue.

Levi Henriksens skrivestue vitner om mye av det som gir Kongsvinger-forfatteren inspirasjon til bøkene; veggene er fylt av familien, forfattere, fotballspillere og musikere. Gjennom besøket her blir du litt bedre kjent både med forfatteren og personen Levi Henriksen. Du får også høre noen gullkorn fra bøkene.

Omvisning varer i ca. 30 minutt.

Billetter

Forhåndskjøp dine billetter her: Omvisning i Levis skrivestue | ANNO MUSEUM AS (duell.no)

Eller kjøp billett i resepsjonen til Kongsvinger museum 1. juni.

Obs. Det er begrenset antall med billetter.

Omvisningen er en del av programmet til festivalen De små Scener (30. mai til 2. juni). Trykk her for å se programmet.

Utstillingen Hjemland

"Hjemland. Erik Werenskiold og Kongsvinger 1855-1905" kan du se hele sommeren på Kongsvinger museum!

• Jente i Hjemland-utstillingen.
    Natalie Sørlie, Anno Kongsvinger museum
  • Byste av Erik Werenskiold i metall. Det er en voksen Werenskiold vi ser, med skjegg.
    Natalie Sørlie, Anno Kongsvinger museum
  • Eventyrkroken i Hjemland. En trolldør. En gammel stol i hjørnet. En ovn med fyr i. Et mystisk tre. Små krakker i tre som ligner på sopper.
    Eventyrkroken i Hjemland
  • Monter i Hjemland-utstillingen. Monteret er delt i to. Den ene delen viser den borgerlige interiørstilen karakterisert av palmer, plysj og pomponger mens den andre viste en ny norsk interiørstil som blandet det moderne med bondeantikviteter og borgerlige arvestykker.
    Monter i Hjemland. Kongsvinger museum

Les mer om utstillingen her.

Museum24:Portal - 2024.04.15
Grunnstilsett-versjon: 1